از روفرشی کشدار نیکزاد در موزه ای در ترکیه رو نمایی شد

بافت روفرشی کشدار نیکزاد شما نه تنها بر ظاهر و احساس پا تأثیر می گذارد، بلکه بر دوام و ماندگاری آن نیز تأثیر می گذارد.

راهنمای زیر انواع مختلف روفرش موجود و برخی از اصطلاحات کلیدی مرتبط با بافت و ساختار را پوشش می‌دهد.توضیح اصطلاحات:

الیاف رشته های نازک مو مانند به هم پیچ خورده تا نخ درست شود.

نخ. از الیاف تابیده یا تابیده شده شبیه پشم ساخته شده است. هنگامی که یک تکه نخ به طور شل با یک تکه دیگر به هم پیچیده می شود، به آن نخ 2 لایه می گویند. یک فرآیند مشابه باعث ایجاد نخ 3 لایه می شود.

روفرشی

پشته. این لایه رویی نخ است. قسمتی از روفرشی است که هنگام راه رفتن روی آن می بینیم و احساس می کنیم. عمق شمع به طول این نخ اطلاق می شود که شمع های عمیق نشان دهنده تکه های بلند نخ است.

 

حمایت کردن. ماده پایه ای که نخ به آن وصل شده است. در روفرش های بافته شده مانند اکسمینستر، نخ پشتی به همراه پرز بافته می شود.

فرش های پرزدار با فشار دادن هر تکه نخ از یک ماده پشتی از قبل آماده ساخته می شوند. سپس یک پشتیبان ثانویه به اولی متصل می شود تا نخ را محکم کند.

شیب یا اندازه گیری. تعداد تافت های 1 اینچی پشت سر هم. کلمه “میزان” برای روفرش های پرزدار استفاده می شود در حالی که “پیچ” برای روفرش های بافته شده استفاده می شود.

یک فرش 8 لا در هر اینچ از رج 8 پر خواهد بود. اندازه معمولاً به صورت کسری بیان می شود، بنابراین اندازه 1/10 (1 دهم پیمانه) به این معنی است که توده ها 1/10 اینچ از هم فاصله دارند و 10 تافت در یک ردیف طولانی 1 اینچی قرار می گیرند.

روفرش اکریلیک روفرشی است که شبیه روفرش پشمی است. اما از آنجایی که از الیاف مصنوعی ساخته شده است، بسیار ارزانتر است. در لمس نرم است.

 احساس لوکس بودن می دهد در عین حال دارای خواص الیاف مصنوعی است، یعنی انواع الگوها، بادوام، مقاوم در برابر لکه و رطوبت به خوبی. اما برای مناطق پر استفاده مناسب نیست، بیشتر برای اتاق خواب یا اتاق های خصوصی مناسب است.