استفاده از کربن فعال برای تصفیه آب

این مقاله حاوی یافته‌های کمیته فرعی جذب کمیته آب آشامیدنی ایمن شورای تحقیقات ملی است که کارایی کربن فعال دانه‌ای (زغال چینی) و جاذب‌های مرتبط را در تصفیه آب آشامیدنی مورد مطالعه قرار داد.

مقداری توجه به بررسی اثرات بالقوه سلامتی مربوط به استفاده از این جاذب ها شده است، اما مفاهیم سم شناسی و اپیدمیولوژیک دقیق ناشی از حضور ترکیبات آلی در آب آشامیدنی در فصل های جداگانه آب آشامیدنی و سلامت. توسعه استانداردها برای GAC و جنبه های اقتصادی استفاده از آن بخشی از این مطالعه نبود.

کمیته فرعی “هیدرو کربن سنگین” را به عنوان خانواده ای از مواد کربن دار تعریف کرد که عمدتاً با مساحت سطح، توزیع اندازه منافذ، و خواص جذبی و کاتالیزوری مشخص می شوند. مواد اولیه و فرآیندهای مختلف تولید محصولات نهایی را با ویژگی های جذب متفاوت تولید می کنند.

استفاده از ذغال چوب روسی در شرایط مشخص توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) به عنوان گزینه انتخابی برای کنترل “مواد شیمیایی آلی مصنوعی” در آب آشامیدنی پیشنهاد شد. در طول مطالعه کمیته فرعی، EPA جلسات استماع و نظرات کتبی در مورد هیدرو کربن اتن دریافت کرد.

کمیته فرعی ادبیات مربوطه را بررسی کرد و پایگاه داده های علمی را به دقت ارزیابی کرد. محدوده کار آن شامل بررسی کار در موارد زیر بود:

راندمان جذب
فعالیت میکروبی روی جاذب ها
فعل و انفعالات فیزیکوشیمیایی
بازسازی جاذب ها
روش های تحلیلی برای نظارت بر فرآیندهای جذب

 

  • منابع:
  1. An Evaluation of Activated Carbon for Drinking Water Treatment
  • تبلیغات:
  1. برنج خوش پخت چه ویژگی هایی دارد؟
  2. محصولی که مسیر خوشبختی شما را هموار می کند
  3. ریزش 60 درصدی قیمت کاشی در بازار تهران
  4. شیشه منزل خود را با این ترفندها برق بیندازید