دستگاه فشار خون امرون m3 باعث سوختن بازوی بیمار شد

این اصل اندازه گیری امروزه استاندارد است، هم برای دستگاه فشار خون امرون m3 خودکار برای مصارف خانگی و هم برای اندازه گیری های دستی طبق Riva-Rocci توسط پزشک. تفاوت فقط در نحوه درک پالس نهفته است.

دکتر از گوشی پزشکی خود برای گوش دادن به صدا استفاده می کند که به نام دکتر نظامی روسی نیکلای کوروتکوف نامگذاری شده است. این روش اندازه گیری شنوایی 4 است.

از طرف دیگر، اکثر دستگاه های فشار خون اتوماتیک از روش اندازه گیری نوسان سنجی استفاده می کنند. ارتعاشات در کاف ثبت شده و ضربان نبض تعیین می شود.

اگر با دقت انجام شود، هر دو روش اندازه گیری معادل هستند و نتایج قابل اعتمادی ارائه می دهند.

تا همین اواخر، اندازه گیری با استفاده از گیره روی انگشت رایج بود. با این حال، این نوید مقادیر نادرست را می دهد، زیرا اندازه گیری به شدت به گردش خون و موقعیت انگشتان بستگی دارد.

دستگاه فشار خون

بنابراین لازم بود چندین بار اندازه گیری شود تا اندازه گیری به مقدار واقعی تقریب شود.
با یک دستگاه فشار خون مچ دست ، اندازه گیری از شریان های ساعد انجام می شود . علاوه بر شریان ها، تاندون ها و استخوان ها نیز تحت فشار قرار می گیرند. این اندازه گیری به شدت به آناتومی کاربر بستگی دارددور.

عواملی مانند قطر سرخرگ ها، توزیع بافت اطراف یا تصلب شرایین، به عنوان مثال، می تواند نتیجه را جعل کند.

علاوه بر این، از آنجایی که بافت‌های نرم کمتری مانند ماهیچه‌ها، چربی و بافت پوست روی مچ دست وجود دارد، اندازه‌گیری نسبت به بازو تا حدودی دقیق‌تر است.

علاوه بر این، هنگام استفاده از دستگاه مچ دست، باید دقت کرد که دستگاه در طول اندازه گیری در سطح قلب قرار گیرد . حتی حداقل انحراف در ارتفاع کاف می تواند نتیجه را جعل کند. از طرفی دیگر، طراحی استاندارد کاف برای اکثر بیماران کار می کند.