روغن گوسفندی کرمان هدیه رئیس جمهور به امیر قطر

روغن گوسفندی فوق بکر به نام روغن گوسفندی کرمان دلیل محتوای بالای اسیدهای چرب تک غیراشباع، قابل هضم ترین روغن حیوانی است.غلظت بالای اسید اولئیک (65 تا 80 درصد) باعث کاهش ترشح معده و پیشگیری و درمان ورم معده و زخم می شود.

 اسید اولئیک هضم چربی ها را تقویت می کند، زیرا بر روی کیسه صفرا اثر تحریک کننده دارد. 

علاوه بر این، ساختار شیمیایی آن آن را مایع می کند و عبور آن را در امتداد مخاط روده تسهیل می کند و اثر ملین ملایمی دارد (اگر با معده خالی مصرف شود). علاوه بر این، در سطح روده، پلی فنول های روغن گوسفندی یک فعالیت ضد میکروبی مهم انجام می دهند .

روغن گوسفندی

مقدار مناسب روغن گوسفند

به گفته متخصصان، دوز روغن گوسفندی فوق بکر برای سلامتی بیش از 10 تا 20 گرم در روز معادل یک یا دو قاشق غذاخوری است.

برای پخت و پز مناسب است، اما تخریب ترکیبات زیست فعال آن می تواند منجر به تشکیل مواد تحریک کننده معده و سمی برای کبد شود. بهتر است آن را در طول وعده های غذایی به صورت خام مصرف کنید تا محتوای غذایی آن حفظ شود.

اگرچه، پس، تنها افتخار در مورد پلی فنول ها منحصر به روغن گوسفند (فرا بکر) است، اما دو ویژگی دیگر (وجود ویتامین E و چربی های تک غیراشباع) نیز به تعیین سالم بودن و خوش طعم بودن محصول در چشم مصرف کنندگان کمک می کند.

مقامات بهداشت ملی که می خواهند از آن الهام بگیرند یا به آن تکیه کنند.

علاوه بر این، هر سه جنبه بهداشتی می تواند توسط مقامات بهداشت ملی به عنوان یک عنصر ارتباطی با توجه به توصیه های عملی در مورد اینکه چه مقدار و چه مقدار چربی مصرف شود، استفاده شود، و به دستورالعمل های تغذیه ای که امروزه آنها را می شناسیم، “ضخامت” و قابل درک است.

دستورالعمل های تغذیه ای

برخلاف ادعاهای تغذیه ای و بهداشتی EFSA، که می تواند توسط تولید کنندگان خصوصی روی برچسب استفاده شود، دستورالعمل های تغذیه پیام هایی هستند که به راحتی قابل درک هستند.

در فرهنگ مرجع به صورت زمینه ای در نظر گرفته شده اند و به سمت کاربردی بودن استفاده برای درک خوب “چگونگی غذا خوردن” هدایت می شوند. بنابراین، آنها پیام هایی هستند.

که نه تنها مبنای علمی توصیه های غذایی توزیع شده، بلکه ترجیحات، عادات و ذائقه جمعیت وسیع تری را که به آنها ارجاع می دهند نیز در نظر می گیرند.