میوه های زیتون بسیار ارزشمند

زمینه:
میوه های زیتون بسیار ارزشمند شده اند زیرا دارای خواص مغذی مهمی هستند و فواید مثبتی برای سلامت انسان نشان داده اند.

ترکیب شیمیایی و خصوصیات ارگانولپتیکی ممکن است تحت تأثیر ژنوتیپ و برخی عوامل زراعی مانند تاریخ برداشت دروپ زیتون باشد.

هدف، واقعگرایانه:
در این مطالعه بهترین زمان مصرف پودر سنجد، بیشترین علاقه برای روشن شدن و ارائه اطلاعات بیشتر برای الجزایری Olea europaea L.

با بررسی محتوای کل فنلی و فلاونوئیدی، شناسایی ترکیبات فنلی، ظرفیت آنتی اکسیدانی کل و فعالیت ضد همولیتیک در دو سطح از فرآیند رسیدن زیتون است.

مواد و روش ها:
از روش های طرز تهیه زیتون سیاه رنگ سنجی برای تعیین کمیت کل فنول و فلاونوئید استفاده شد. ترکیب فنلی با روش HPLC انجام شد.

فعالیت آنتی اکسیدانی با اندازه گیری فعالیت مهار رادیکال در برابر کاتیون رادیکال 2,2′-azino-bis-(3-ethylbenzthiazoline-6-sulfonic acid) (ABTS• +) بیان شده به عنوان ظرفیت آنتی اکسیدانی معادل Trolox (TEAC)، آنتی اکسیدان کاهنده آهن ارزیابی شد. قدرت (FRAP) و فعالیت ضد همولیتیک.

نتایج:
اثر زمان برداشت بر آنالیز HPLC میوه زیتون معنی دار بود. جالب توجه است که ترکیب فنلی میوه های زیتون بین نمونه ها بسیار متفاوت است.

دو ترکیبی که معمولاً در میوه زیتون توصیف نمی‌شوند شناسایی شدند ماهی قزل آلا، یعنی مورین دی هیدرات و کومارین.

مقدار فنول کل به طور گسترده ای در عصاره های مورد بررسی متفاوت بود و از 495 تا 2325 میلی گرم GAE / 100   گرم برای زیتون سیاه و از 865 تا 2387 میلی گرم GAE / 100   گرم برای زیتون سبز متغیر بود، در حالی که محتوای حاوی اکسپرس فلاونتین 0 به عنوان رولوئنوئید است. ماده خشک بدون چربی برای زیتون سبز بین 155 تا 354 میلی گرم در 100 گرم و برای زیتون سیاه بین 214 تا 260 میلی گرم در 100 گرم بود.

فعالیت آنتی اکسیدانی زیتون های سیاه و سبز به ترتیب از 5.86 و 4.88 تا 59.44 و 50.50 میلی مولار معادل Trolox بود، در حالی که قدرت آنتی اکسیدانی کاهش دهنده آهن (FRAP) به ترتیب در محدوده 0.36 و 0.31 تا 4.41  MF بود. اکثر عصاره ها اثر ضد همولیتیک مفیدی از خود نشان دادند.

نتیجه گیری:
نتایج نشان داد که سطح بلوغ بر ترکیب شیمیایی میوه آرایی سیب، خواص آنتی اکسیدانی و زیست فعال تأثیر می گذارد. در نتیجه، این به ما امکان می دهد بهترین و بهینه زمان برداشت را تخمین بزنیم.

  • منابع:
  1. Investigation of antioxidant and antihemolytic activities of Algerian defatted olive fruits (olea europaea L.) at two ripening stages
  • تبلیغات:
  1. کارهایی که شما را از ثروتمندان برتر جهان می کند!!
  2. برای تولید پلاستیک از مواد نفتی استفاده می کنند
  3. استفاده از شیره در ترکیب رنگ موی عسلی
  4. برای رسیدن به مدیریت مالی درست باهوش باشید