نتایج مطالعات تئوری و تجربی در ممورد سرامیک

نتایج مطالعات تئوری و تجربی مبنایی را برای نتیجه‌گیری فراهم می‌کند که ناهمسانگردی محصولات ساختمانی سرامیکی تأثیر قابل‌توجهی بر شاخص‌های مشخص‌کننده فرآیند انتقال رطوبت مویرگی دارد.

ضریب ناهمسانگردی سرامیک تعریف شده به عنوان نسبت نفوذ رطوبت در جهت قالب گیری محصول به همان ضریب، در عین حال در جهت عمود، می تواند به مقدار 7.5 برسد.

نادیده گرفتن چنین ناهمسانگردی صریح یک محصول در محاسبه رطوبت دیوارها می تواند منجر به خطاهای قابل توجهی شود.

هنگامی که برای ساخت دیوار استفاده می شود، مصالح ساختمانی سرامیکی باید در محفظه ها توزیع شود تا جریان مایع بتواند به طور عمود بر جهت قالب گیری محصول حرکت کند.

سینتیک انتقال رطوبت مویرگی دیوار یک طرفه درون نمونه ها در جهت قالب گیری محصول و همچنین عمود بر این جهت پس از تعیین چگالی این نمونه ها مشاهده شد.

ابتدا تمام نمونه ها در دمای 105 درجه سانتیگراد خشک شدند.

بلافاصله پس از سرد شدن، سطوح جانبی با پارافین عایق بندی شدند و توده های اولیه نمونه ها تنظیم شد.

نمونه های بعدی در سینی با آب مقطر قرار داده شد به طوری که غوطه ور شدن آنها بیش از 1 سانتی متر نباشد.

کشیدن مویرگی سرویس آرکوپال فقط از طریق سطح پایین و غیر ایمن نمونه رخ داد. تغییر جرم نمونه ها در زمان با دقت 01/0 گرم تعیین شد. هر مقدار اندازه گیری شده افزایش جرم بر مساحت سطح مقطع نمونه تقسیم شد.

افزایش رطوبت مویرگی در تابع یک جذر زمان نشان داده شد.

سینتیک جذب رطوبت یک طرفه برای یکی از نمونه ها در شکل 2 نشان داده شده است. نتایج مشابهی برای نمونه های باقی مانده به دست آمد.

ضریب جذب آب A و محتوای رطوبت در حالت اشباع مویرگی هفته ای همانطور که در شکل 2 نشان داده شده است تعیین شد و ضریب مقاومت جذب مویرگی M با استفاده از ست مبل و میز ناهار خوری محاسبه شد، در حالی که پیچ خوردگی مویرگی با استفاده از معادله سپس داده ها برای 4 نمونه میانگین گیری شد. مقادیر میانگین حسابی از نتایج پارامترهای اندازه گیری و محاسبه شده در جدول 1 ارائه شده است.

مقایسه میانگین شعاع شرطی مویرگ‌های درگیر در حمل و نقل مایع که با استفاده از معادلات پیشنهادی با داده‌های تخلخل‌سنجی جیوه محاسبه می‌شود، نشان داد که داده‌های تخلخل‌سنجی را نمی‌توان برای توصیف ساختار تخلخل مصالح ساختمانی سرامیکی در جهت عمود بر قالب‌گیری محصول اعمال کرد.

  • منابع:
  1. Anisotropy of Ceramic Building Products vs. Liquid Transfer Coefficient
  • تبلیغات:
  1. با ماسک کاهش ابتلا به بیماری کرونا را کم کنید
  2. گردو سیاه پوست کاغذی خورشتی
  3. پاپریکا حرارت را به ظرف شما می افزایند
  4. حمل جسد کانگوروی نوزاد در کیسه گونی