پخش کردن تخمه آفتاب گردان برشته در جلسه کنکور تعجب همه را برانگیخت

از بیماری پارکینسون با تخمه آفتاب گردان برشته جلوگیری کنید.
ویتامین E موجود در دانه های تخمه آفتاب گردان برشته یک ماده مغذی حیاتی برای سلامتی است. تحقیقات به این نتیجه رسید که این ویتامین ممکن است به محافظت در برابر بیماری پارکینسون کمک کند.

بیماری که حرکت را تحت تأثیر قرار می دهد و انجام کارهای روزمره مانند راه رفتن، صحبت کردن، بلعیدن غذا را دشوار می کند. بنابراین، ویتامین E ممکن است یک اثر محافظت کننده عصبی داشته باشد، بنابراین خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می دهد.

بهبود سلامت قلب و عروق
بیماری قلبی یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان است . تخمه آفتابگردان دارای مواد مغذی است که می تواند به حفظ سلامت قلب شما کمک کند.

زیرا منبع بسیار خوبی از چربی های سالم و فیتواسترول های مفید است. چربی ها به تعادل سطح قند خون کمک می کنند و همراه با فیتوسترول ها، کلسترول بد را کاهش می دهند.

تخمه آفتابگردان

سلامت استخوان ها را بهبود می بخشند
این ماده غذایی سرشار از کلسیم است و در نتیجه سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد . متخصصان بهداشت مصرف این ماده غذایی را در مواقعی که افراد از کلسیم زدایی استخوان رنج می برند توصیه می کنند.

پوست را احیا می کند و (تا حدی) از بروز چین و چروک جلوگیری می کند.
با رفتن به بخش ” دارویی ” این دانه ها، این محصول ایده آلی برای تقویت تمرکز و حافظه است. (این به دلیل محتوای بالای منیزیم و فسفر آن است).

در مواجهه با کلسیم زدایی، یک متحد ایده آل است. مصرف متوسط ​​این دانه ها می تواند به طور قابل توجهی پوکی استخوان را کاهش دهد.

تخمه آفتابگردان غذای غنی از مواد مغذی است که برای سلامتی مفید است ، اما مصرف آن به دلیل کالری زیاد توصیه می شود. مانند اکثر دانه ها و آجیل ها، می توان آنها را هر روز در بخش های کوچک مصرف کرد.

البته از مصرف تخمه آفتابگردان نمکی یا با طعم دهنده های غذایی که نه تنها کالری دریافتی را افزایش می دهند، بلکه در افراد مبتلا به فشار خون یا سایر اختلالات قلبی عروقی منع مصرف دارند، خودداری می کنیم.

به طور خلاصه، دلایل زیادی برای مصرف تخمه آفتابگردان برای خواص و فواید آن وجود دارد. با این حال، آنها باید در حد اعتدال و ترجیحاً بدون نمک یا سایر مواد افزودنی مصرف شوند تا برای سلامتی ما مفید باشند.