چند بازی مناسب کودکان با طناب!

فعالیت بدنی منظم (PA) به سلامت، رشد و تکامل در دوران کودکی کمک می کند و برای کودکان ضروری است که به سطوح مناسب دست یابند.

طناب زدن با طناب ورزشی کراس فیت و طناب معمولی به عنوان یک فعالیت بدنی بسیار قابل دسترس، لذت بخش و مقرون به صرفه برای دانش آموزان، به عنوان یک فعالیت بدنی پایدار بعد از مدرسه برای ارتقای آمادگی جسمانی دانش آموزان توسط مربیان در نظر گرفته شده است.

توسعه پر رونق طراحی محصول تناسب اندام هوشمند و ظهور بازی های ورزشی، امکانات جدیدی را برای تربیت بدنی و طناب زدن به ارمغان آورده است: راهنمایی شخصی، بازخورد بصری و جالب و تجزیه و تحلیل داده های تمرینی تجسمی – فضای زیادی برای بهینه سازی وجود دارد.

در این مطالعه از انواع طناب پرش هوشمند و سیستم سرویس دهی آن برای دانش آموزان دبستانی (7 تا 12 ساله) که شروع به درگیر شدن در این ورزش کردند، مورد مطالعه قرار گرفت. ابتدا نیازهای کاربر، عملکردهای محصول و نیاز سیستم با انجام مشاهدات و مصاحبه با کاربر خلاصه شد.

در سال 2018، سازمان بهداشت جهانی (WHO) یک ابتکار جدید ورزشی جهانی به نام افراد فعال تر برای جهانی سالم تر را راه اندازی کرد.

توصیه می شود که همه کودکان و نوجوانان حداقل 60 دقیقه در روز فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​تا شدید (MVPA) داشته باشند. این در حالی است که بیش از 80 درصد دانش‌آموزان از دستورالعمل‌های فعلی برای فعالیت‌های ورزشی پیروی نمی‌کنند و تقویت اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های مؤثر برای افزایش فعالیت‌های نوجوانان ضروری است.

مداخله ورزشی مبتنی بر طناب زدن حتی با طناب پلاستیکی بسته بندی می‌تواند مشارکت دانش‌آموزان را در فعالیت‌های ورزشی داخل و خارج از مدرسه و کیفیت کلی بدنی آنها را بهبود بخشد.

طناب زدن یک تمرین برای کل بدن است: بازوها باید به چرخش خود ادامه دهند و بدن باید به خوبی با تکرار موزون پرش عمودی هماهنگ شود.

مطالعات قبلی نشان داد که طناب زدن مدرسه تاثیر مثبتی بر عوامل روانی و فیزیولوژیکی نوجوانان دارد. در چین، با اعلام و اجرای طرح کلی طرح ملی تناسب اندام، استاندارد فیزیک دانش آموزان و طرح ملی تناسب اندام شورای دولتی، پرش طناب به طور گسترده ای ترویج شده است و طرح طناب پرش توسط اداره ورزش حمایت شده است.

به عنوان یکی از اجزای ضروری آزمون آمادگی جسمانی در مدرسه، معیار امتیازدهی متمایز و انحصاری برای طناب زدن از نظر تعداد پرش در یک دقیقه وجود دارد.

به عنوان مثال، برای پسری در کلاس 2، او تنها در صورتی می تواند در آزمون موفق شود که بیش از 25 بار در یک دقیقه طناب بزند، و هر چه بیشتر پرش کند، نمره بالاتری می گیرد.

چنین رویکرد آموزشی می تواند مهارت های اساسی طناب زدن را در مدت زمان نسبتاً کوتاهی به دانش آموزان بیاموزد و معیارهای ارزیابی متمایز را ایجاد کند، اما در عین حال مشکلات و محدودیت هایی وجود دارد: معیارهای واحد امتیاز دهی، طناب زدن با طناب پلاستیکی نازک را به یک آزمون جدید تبدیل کرده است.

یک فعالیت جالب که علاقه کودکان را به فعالیت بدنی پرورش می دهد و با بهبود مهارت ها با سرعت خود، خودکارآمدی را در کودکان ایجاد می کند.

با این حال، علی‌رغم بازار پر رونق محصولات تناسب اندام هوشمند، بیشتر محصولات به سمت بزرگسالان طراحی شده‌اند. عملکرد اصلی آنها هدایت تناسب اندام علمی آنلاین، ترتیب برنامه ها و چرخه های آموزشی معقول، ثبت وضعیت تمرین ورزشی کاربر از طریق داده های بزرگ و سپس ایجاد برنامه تناسب اندام شخصی برای کاربران است.

در مقابل، طرح‌های هوشمند محصولات تناسب اندام برای کودکان و نوجوانان نسبتاً کم است. با در نظر گرفتن ویژگی های رفتاری و روانی کودکان و نوجوانان، در طراحی تناسب اندام هوشمند، باید نگرانی ها و محدودیت های خاصی در نظر گرفته شود.

برای تشویق دانش آموزان دبستانی به انجام طناب زدن روزانه حتی از بند رخت شوفاژی بهره ببریم، بیشتر مدارس در چین هنوز از کارت های ثبت کاغذی یا فیلم های ورزشی حضور روزانه برای نظارت بر دانش آموزان برای انجام تمرینات روزانه استفاده می کنند.

 

  • منابع:
  1. Design and Development of an Intelligent Skipping Rope and Service System for Pupils
  • تبلیغات:
  1. پنج ایده برای ایجاد کسب و کارهای کوچک خانگی!
  2. در پشت صحنه تولید کنسرو ماهی چه می گذرد؟
  3. ساخت ترازویی که میزان اضافه وزن شما را متناسب با قدتان اعلام می‌کند!
  4. کاشت قهوه ای در آفریقا که طعم لیمو شیرین می دهد!