مصرف کربنات سدیم در پودر قهوه توسط کافه معروف در تهران باعث مسمومیت غذایی شد

کربنات سدیم چیست و چگونه برای تمیز کردن خانه از کربنات سدیم به طور طبیعی استفاده می شود؟

اگر شما علاقه مند به ساخت صابون های لباسشویی یا پاک کننده های خانگی خود هستید، یکی از رایج ترین مواد تشکیل دهنده کربنات سدیم است.

کربنات سدیم چیست؟
کربنات سدیم (فرمول شیمیایی Na2CO3) نمک سدیم اسید کربنیک است. این یک پایه قلیایی قوی است که در محصولات پاک کننده سبز استفاده می شود.

اغلب به صورت پودر یافت می شود و در طیف وسیعی از محصولات، از جمله محصولات پاک کننده و مراقبت شخصی، به عنوان قارچ کش، میکروب کش، علف کش و تنظیم کننده pH استفاده می شود.

خواص
کربنات سدیم یک قلیایی با pH بالا در محلول های غلیظ است. وقتی به آب اضافه می شود، به اسید کربنیک و هیدروکسید سدیم تجزیه می شود.

کربنات سدیم یک ترکیب شیمیایی است که می‌توان از آن برای از بین بردن لکه‌های سخت روی پارچه‌ها استفاده کرد و یک جزء ضروری در اکثر شوینده‌های خانگی، اعم از پودر، مایع یا قرص است.

کربنات سدیم

اغلب به عنوان یک عنصر در شوینده های تجاری برای قلیایی کردن آب سخت یافت می شود .

کربنات سدیم با مواد معدنی متصل می شود که آب را سفت می کند و اجازه می دهد مواد شوینده به خوبی جذب الیاف شود تا لباس ها را تمیز کند.

چشم! کربنات سدیم را نباید با بی کربنات سدیم اشتباه گرفت، اگرچه این دو ترکیب نزدیک به هم هستند.

* * *
کاربردهای کربنات سدیم چیست؟
کربنات سدیم به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی و توانایی آن در حذف چربی و نرم کردن آب در محصولات پاک کننده مختلف از جمله محصولات پاک کننده سبز استفاده می شود .

می توان آن را در شوینده های لباسشویی، شوینده های ماشین ظرفشویی اتوماتیک، پاک کننده های همه منظوره، پاک کننده های شیشه، پاک کننده های لکه، پاک کننده های میز و غیره یافت.

برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن با کربنات سدیم، آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) استفاده از 50 گرم در هر 3.5 لیتر آب را توصیه می کند. از این محلول می توان برای تمیز کردن سطوح سخت و غیر متخلخل مانند کف، دیوار، وان حمام، کاشی و دوغاب استفاده کرد.

در اتاق لباسشویی، قلیائیت بالای کربنات سدیم به آن اجازه می دهد تا به عنوان یک حلال برای از بین بردن طیف گسترده ای از لکه ها عمل کند: لکه های چربی، خون، چای و قهوه.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.